De tre

Jamen visst suru, De tre slår till igen, dock på stort denna gång.
Planen va iskall, nemas problemas trodde alla, frid och fröjd. Tills det slog mig att det var röd dag igår, och även idag. Så bussarna borde gå lite tokigt, detta kom jag dock på efter jag betalat biljetterna via datorn. Så ja, sista bussen skulle gå 02.35 från Slussen och bion skulle vara slut 02.30, så ja. Vad gör man inte, jo man håller detta minimala problem hemligt tills efter bion, för att inte skrämma iväg dom två andra små krymplingarna. Det skulle ju bli jätte jobbigt, för jag hade ju redan betalat skiten och va taggad på att se den. Så dom vart ju lite lacka när jag sa att vi inte hade en chans att komma hem först en med morgonbussen som går från Slussen 05.28 :) Ja, men vad gör vi inte utav denna situation, jo självklart. Det bästa. Så varför inte glida på road-trip, det vill ju alla en Onsdag natt när det är snöstorm och runt 10 minus grader ute. Så ja, vi går från Stureplan, där vi kollade på bion. Till Slussen, för att liksom "det är ju skönt att gå lite". När vi äntligen är i Slussen så var det tydligen tabu på att sätta sig på Slussen Donken, i alla fall sitta där i 3 timmar i väntan på bussen. Så vi gick till Gullmarsplan och dit kom vi efter ett och annat. Väl där så glider vi runt, kollar in vår underbara skola, värmer upp lite inför måndag. Just där började dom skratta hejdlöst åt mig, inte fan visst jag vad det var om, men förstod ganska snart.
Ja, så jävla kul var det ju trots allt inte. Tröttheten kanske spelade in lite på Natthumorn?
.
Efter detta mös vi vidare för att ta en jävligt välförtjänt och välsittande Kebab-tallrik på Trafikets Kebab som tydligen har öppet 24/7. Riktigt jävla king ska ni veta. Efter detta så är klockan runt 05.00 och vi rör oss mot Slussen för att sedan glida hem till en varm och mysig säng. Jävligt trevligt, skulle dock kunna fullbordats på ytterligare ett sett, vad det nu kan vara.....Hm......?
Det kanske sjukaste med denna trip är att allt va fan jävligt kul. På något vis, det va typ nice. Att bara glida runt i Stockholm Stad by night i snövädret och bara snacka om vad fan som helst.
.
Frågan då, var det värt de? Att glida i Stan i 3 timmar för att kolla på den omtalade Avatar. Ja! Säger jag, rakt av. Eftersom jag hade så dåliga förväntningar om denna film. Den är Sci-Fi och allt detta. Så ändrar jag mig helt. Denna var bara för jävla bra. Bra story. Bra gjord. Spännande. Inget allt för överdrivet. Storslaget. Förstår också varför den tog 15 år att göra och att det är en av de mest påkostade filmer genom tiderna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nice!

Vad tyckte Erik om 3D versionen då?

2010-01-07 @ 13:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0