Routines..

Ja, vad ska man säga. Hitler har en hund..
Eller att nu jävla är det verkligheten som väntar bakom hörnet. Och jävlar vad jag har rutiner på mornarna. Mamma skrattar alltid lite lätt åt mig när jag gör allt minut för minut. Alltid samma visa. Varje morgon. Innan skolan.
Det är jävla skönt med rutiner faktiskt, i alla fall på mornarna, man behöver inte tänka på vad man ska göra. Hur man ska göra det och när. Utan det bara händer.
.
Vakna, är det största problemet. När detta är löst så flyter det på. Oftast. Gå upp: 07:20 va jääävligt arg och flummig för att man fortfarande sover så man fattar ingenting. In i duschen: 07:21. Duscha till runt 07:27. Torka sig och klä på sig till 07:30. Gå ner där min kära mor har förberett frukost som oftast består utav Havregrynsgröt, en eller två mackor och juice. Ät upp skiten till 07:39. Fixa håret och borsta tänderna 07.41. Klä på sig och gå till bussen som avgår 07.45. Sov på bussen med hög jävla musik, och om någon stör dig. Flipp. Lunka till skolan, bli skrattat åt för man ser ut som en liten och jävligt sliten kines med dessa små ovakna ögon. För att sedan vakna långsamt och fint. Sen är man inget annat än på topp för en härlig skoldag! Detta gick fint idag, även fast jag inte gjort allt detta på cirka 3 veckor. Höll mig vaken nästan hela dagen, råkade dock somna cirka 15 minuter på Italienskan men det är inga konstigheter. Paolo tyckte det va kul och uttryckte sig något om att det är lika bra att sova som att vara vaken på hans lektioner. BTW. Om mamma har jobbat natten innan. Så är allt kört. Då, vaknar jag alldeles försent. Äter inte frukost. Kommer försent. Eller missar en större del av dagen. Tacka vet jag att Mor inte jobbar allt för ofta. SÅ nu vet ni. Efter skoldagen så kan schemat se ut hur fan som helst. Eftersom jag inte gör något på dagarna, så man gör det som kommer liksom. Som idag till exempel. Då spontan köpte jag och Erico en påse chips och en 1.5 cola. Gled hem till mig och chillade med Wiggo. Och eftersom jag är ledig imorgon så lär det bli hårt jävla chill resten av kvällen. Skön start på eländet. Helt klart.

Kommentarer
Postat av: Sean

Går du upp 7.20 och sitter på en buss 7.45?

Jävla effektiv man ska vara då, själv gör man de där på 30-40 min, och sen ska man gå till bussen också..

2010-01-11 @ 21:44:00
Postat av: Sean

Det är bara för att du är kvinna. En riktig Kar, gör allt snabbt, redigt och beslutsamt. Man är väl inte feminin.

2010-01-12 @ 00:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0