På topp

Sjukt värt med lov. Tänkt om man var ledig på heltid, fatta biff man skulle bli.
.
Klockan är slagen tolv och jag har hunnit äta en stadig frukost bestående av 2 kesomackor med tomat, en kaffe samt ett glas mjölk. Drog till GB vid 10 tiden, körde till elva, tog en shake. Hemma nu, ska slänga ihop en tonfiskpasta när som. Shit, man har ju alla möjligheter att äta mycket och nyttigt när man "lever" såhär. Soft, blir nog gym varje dag denna vecka + mycket käk!
.
Måste ligga i nu, det är 85 kg innan nyår som gäller!

Kommentarer
Postat av: Hubbe

Nice! De é jäkligt soft att ha mål, men jag kom och tänka på en sak igår. Det är nu en nästan två månader för kvar mig, två för dig att gå upp 5kg. Grejen som slog mig var, kan man gå upp så pass mycket i muskler på så kort tid? Eller kommer inte hälften, (om man nu lyckas gå upp 5kg) vara typ fett? Kvalitativa muskler är väl ganska jobbigt att få på kort tid.



Eller är det bara kötta proteinshakar och träna på hårt? (:

2010-11-02 @ 09:19:17
Postat av: Eric

Kan säga att det definitivt är HELT omöjlig att gå upp 5 kilo ren muskelmassa på 2 månader, dock så siktar han ju på att väga 85 pannor, och gå upp 5 kilo i kroppsvikt (antar jag). Det är ju också i princip omöjligt att öka i vikt bestående av endast muskelmassa så där har du det svaret. Eftersom man bör ligga på ett kaloriöverskott bör man också lägga på sig en varierande mängd fett (och annan vätska förmodligen).



Erkan

2010-11-02 @ 16:28:01
Postat av: Matte

Självklart tror jag inte att jag kommer gå upp 5 kilo på 2 månader.. Då jag har för mig att 8 kilo muskler på ett år är maximum av vad en människan kan lägga på sig. Så det är väl att kötta protteshakes och träna hårt som gäller och gå upp 5 kilo kroppsvik varav kanske max 1 kg är i muskler.

2010-11-02 @ 17:08:25
Postat av: Hubbe

Jo jag hade också hört det där med typ 8kg muskler/år så jag blev lite fundersam. Men nu har jag svaret, tack grabbar.



Så du ska alltså gå upp 4kg fett... Skulle jag också vilja. Helvete, ställde mig på vågen igår och märkte att jag droppat igen. Kan ju dock bero på vilken tid på dygnet det var... Men det vet jag inte. Skitkropp alltså, den vill inte äga någon kroppsvikt tycks det som. Man blir starkare hela tiden, men någon vidare muskelmassa får man inte se.

Tips från coachen? Käka hela tiden?

2010-11-02 @ 17:59:29
Postat av: Eric

Ät som ett svin hela tiden, ta typ ett nattmål, va inte rädd för att käka onyttigt men alltid mycket protein, ta ett par shakes om dagen.



Säger ju knappast att jag har någon kropp att visa upp som ett resultat av detta, är ju svagare och säkert efter dig i muskelmassa men det är så jag planerar att lägga upp det iallafall! Kan ju inte gå fel.



Tips: försök käka cashew nötter och sånt hela tiden om du har svårt att gå upp i vikt, svinmycket kalorier och en del protein. I 100 g cashewnötter är det 590 kalorier(kcal), 15.3 g protein och 25.9 g kolhydrater, och man äter ju lätt mer än 100 g. Bra fetter och sånt är det ju också! Lätt att köpa med sig på sabis efter gymmet

2010-11-02 @ 21:13:17
Postat av: Hubbe

Haha, se på fan, tips från coachen indeed. Tackar (;

2010-11-02 @ 23:59:42
Postat av: Matte

Haha, de är lite synd att du ökar i vikter men inte i massa. Men vill vara skitstark men se svag ut? ;)



Jo de är planen iaf. Vet inte om jag lyckas. Men om jag kör som jag kör nu med ett överskott på cira 500 kcal om dagen och överdrivet med protein så ska det enligt teorin gå. Men sen vet man ju inte hur segt de går för kroppen att lägga på sig. Försök att käka varannan timme typ, överdriv som fan.

2010-11-03 @ 13:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0